Bakalárska práca: Birdypedia
Abstrakt
VESEL Martin, HRA PRE MÚZEUM: Bridypedia [bakalárska práca]. Univerzita Komenského v Bratislave. Fakulta matematiky, fyziky a informatiky; Katedra aplikovanej informatiky. Vedúci bakalárskej práce: Doc. RNDr. Andrej Ferko, PhD. Bratislava 2008.
Témou bakalárskej práce je tvorba vzdelávacej online hry pre múzeum. Zameriavam sa v nej hlavne na vysvetlenie problematiky tvorby webovej aplikácie – administračného rozhrania a samotnej hry.
Kľúčové slová: hra, múzeum, webová aplikácia, web 2.0
bc_final.pdf (1 134 kB)
VESEL Martin, HRA PRE MÚZEUM: Bridypedia [bakalárska práca]. Univerzita Komenského v Bratislave. Fakulta matematiky, fyziky a informatiky; Katedra aplikovanej informatiky. Vedúci bakalárskej práce: Doc. RNDr. Andrej Ferko, PhD. Bratislava 2008.
Témou bakalárskej práce je tvorba vzdelávacej online hry pre múzeum. Zameriavam sa v nej hlavne na vysvetlenie problematiky tvorby webovej aplikácie – administračného rozhrania a samotnej hry.
Kľúčové slová: hra, múzeum, webová aplikácia, web 2.0
bc_final.pdf (1 134 kB)
Grafické systémy, vizualizácia a multimédiá
Panoráma
Panoráma predhoria Nitrainskej pahorkatiny, obce Dvorníky, Šalgočka a Zemiankse sady.
Galéria
Linky
Wikipedia: wiki
Panoramio: www.panoramio.com/photo/4319978
Zdrojový súbor: vezicka.blend (525 kB)
Technická špecifikácia
Na footgrafovanie som použil fotoaparát Olympus Camedia C-760 UZ, 3.2 megapixel, 10 x optický zoom. Fotografie panorámy aj vežičky som robil za jasného dňa. Fotografie sú vo formáte jpg, rozlíšenie 1600 x 1200 pixelov.
Na vytvorenie panorámy som použil program Hugin a na model Blender.
Modelovanie
Modelovanie prebehlo v podstate bez problémov. vežička vychádza z pravidelnej 6-uholníkovej podstavy. Po správnom navrhnutí pôdorysu už vtiahnutie vežičky nebol problém. Trochu som sa musel viacej pohrať s oblúkmi ale inak bez problémov.
Texturovanie
S textúrovaním to už bolo o niečo horšie :). Najväčší poblém nastal keď som zistil že Blender podporuje iba 16 materiálov na objekt. Nasledovalo zdĺhavé rozrezanie vežičky na viacej objektov. Po získaní zopár skúseností s napasovaním textúr na plochu to už ale išlo celkom hladko.
Panoráma predhoria Nitrainskej pahorkatiny, obce Dvorníky, Šalgočka a Zemiankse sady.
Galéria
Linky
Wikipedia: wiki
Panoramio: www.panoramio.com/photo/4319978
Zdrojový súbor: vezicka.blend (525 kB)
Technická špecifikácia
Na footgrafovanie som použil fotoaparát Olympus Camedia C-760 UZ, 3.2 megapixel, 10 x optický zoom. Fotografie panorámy aj vežičky som robil za jasného dňa. Fotografie sú vo formáte jpg, rozlíšenie 1600 x 1200 pixelov.
Na vytvorenie panorámy som použil program Hugin a na model Blender.
Modelovanie
Modelovanie prebehlo v podstate bez problémov. vežička vychádza z pravidelnej 6-uholníkovej podstavy. Po správnom navrhnutí pôdorysu už vtiahnutie vežičky nebol problém. Trochu som sa musel viacej pohrať s oblúkmi ale inak bez problémov.
Texturovanie
S textúrovaním to už bolo o niečo horšie :). Najväčší poblém nastal keď som zistil že Blender podporuje iba 16 materiálov na objekt. Nasledovalo zdĺhavé rozrezanie vežičky na viacej objektov. Po získaní zopár skúseností s napasovaním textúr na plochu to už ale išlo celkom hladko.